Welke naam moet ik kiezen?

Het kiezen van een juiste naam voor een bedrijf of product wordt vaak onderschat. Een pakkende naam blijft hangen en laat niet meer los. Alleen daarom al is het kiezen van een juiste naam van levensbelang.

Ondernemers kiezen er vaak voor om hun eigen naam te verbinden aan hun onderneming. Dit zie je vooral bij advocaten en bij een midden- en kleinbedrijf. Een bedrijfsnaam met je eigen naam kan zinnig zijn als je in een kleine regio werkzaam bent, je hebt dan snel naamsbekendheid.

Ervaring leert dat, hoewel de bedrijven misschien ‘klein’ klinken, dit niet zo hoeft te zijn. Denk maar aan Heineken, Martinair en Philips.

Het belangrijkste van een naam is de link tussen naam en de dienst(en)/product(en) die het bedrijf aanbiedt. Consumenten willen tegenwoordig, zeker met het oog op snelheid, direct weten wat jij voor ze kan betekenen.

Wij geven graag wat tips hoe je een pakkende naam verzint.

  • Neem de tijd

Een naam moet een lange tijd meegaan, het is immers je visitekaartje.

  • Vraag advies

Twee weten meer dan één. Vraag advies, dat is altijd welkom toch?

  • Kort en bondig

Een korte naam is makkelijker te onthouden en mensen  weten sneller je internet adres te vinden.

  • Begin met een A

Het klinkt misschien gek maar veel registers zoals een telefoonboek of een visitekaart mapje zijn geordend op alfabet.  Mensen komen je naam eerder en vaker tegen, wat goed kan zijn voor de naamsbekendheid.

Neem in ieder geval genoeg tijd en maak de keuze vooral zelf. Kom je er niet uit, lees dan ons artikel over het houden van een brainstorm.

Of neem vrijblijvend contact met ons op via telefoonnummer 010-2810875 of info@artofbranding.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *