Virtual reality – de nieuwe trend in vastgoedmarketing

Vastgoedmarketing blijft zich ontwikkelen op vele fronten. Een van de belangrijkste ontwikkelingen van de laatste jaren die vastgoedmarketing ook zonder twijfel aan het beïnvloeden is, is de opkomst van virtual reality. Virtual reality, ook wel VR genoemd, laat de kijker door middel van een speciale bril een 3D omgeving beleven alsof diegene zich er daadwerkelijk in bevindt.

Waarschijnlijk heb je weleens een 3D foto of een 360 graden filmpje op YouTube bekeken, maar virtual reality is zoveel meer dan dat. Door de virtual reality bril bekijk je niet alleen een foto of filmpje, je bevindt je in de ruimte en hebt de mogelijkheid om jezelf door deze ruimte te verplaatsen door je hoofd te bewegen of een joystick te gebruiken. De ruimte komt als het ware tot leven.

Het gebruik van virtual reality in vastgoedmarketing zorgt ervoor dat het aanbieden en verkopen van huizen op een veel gemakkelijkere manier gedaan kan worden. Stel je eens voor dat je de mogelijkheid hebt om op een interactieve manier een huis te bekijken vanuit het comfort van je eigen woonkamer. Dat klinkt toch fantastisch? Door middel van virtual reality is het mogelijk om een veel groter aanbod aan huizen te bekijken in een veel kortere tijd, wat uiteindelijk veel tijd, kosten en moeite bespaart!

Daarnaast kan deze virtual reality techniek gebruikt worden om een virtuele tour te krijgen door huizen of gebouwen die nog niet eens gebouwd zijn, waardoor er al heel snel een beslissing genomen kan worden door potentiële kopers.

Hoewel het experimenteren met virtual reality in de vastgoedmarketing tot op de dag van vandaag nog voornamelijk gebeurt in de Verenigde Staten is het zich aan het uitbreiden naar de rest van de wereld en kunnen we ook zeker verwachten dat je over een paar jaar gemakkelijk door middel van virtual reality jouw nieuwe droomhuis kunt bekijken!

https://www.youtube.com/watch?v=x3E6i3GiL5U

1 comment op “Virtual reality – de nieuwe trend in vastgoedmarketing

  1. Interessant artikel! Het inzetten van video marketing is zeker van belang bij vastgoedmarketing. Aan de hand van een mooie video of goede foto’s kan de potentiële koper een goede indruk krijgen van het pand en de mogelijkheden. Daarnaast geeft het ook vertrouwen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *