Trends onder Millennials

In december 2012 hebben we de invloed van Millennials al eens besproken op onze weblog. Uit een recent onderzoek van Viacom onder deze ‘global’ generatie zijn een aantal opmerkelijke insights gekomen. Volgens Viacom wordt de generatie op dit moment gevormd door de volgende drie trends: De impact van de economische crisis, terrorisme en natuurrampen. Hierop reageren de Millennials door middel van verschillende macrotrends.

Macrotrend 1: ‘Winning, not whining’.

Volgens Viacom weten jongeren dat ze de realiteit onder ogen moeten zien. Ze moeten er het beste van maken. Dit doen ze door zich, door middel van studeren, zo goed mogelijk klaar te stomen voor de toekomst. Iedereen doet dat op hun eigen manier: stages, trainingen of zelfs gratis onderwijs op Youtube.

Macrotrend 2: Op zoek naar de betekenis van het leven

Millennials willen ‘echt en authenthiek’. Volgens Viacom betekent winnen tegenwoordig winnen voor jou en 10 vrienden. Millennials willen delen, het groepje real-life vrienden wordt kleiner, maar de groep online vrienden wordt groter.

Macrotrend 3: Trust networks

Viacom stelt dat de vertrouwensnetwerken van Millenials steeds kleiner worden. Deze trend kan gekoppeld worden aan de insight dat familie en locale communities steeds belangrijker worden. Millennials zijn daarbij iets trotser op hun land dan eerst. Maak de global trends lokaal.

Macrotrend 4: Open source

De generatie Millennials is open minded, heeft verandering in het bloed zitten, wordt gevoed door een global community. Steekwoorden die tijdens het onderzoek van Viacom naar boven kwamen waren: tolerantie, nieuwsgierigheid, flexibel, positief, en vooral: delen.

Volgens ons draait het tijdens het ontwikkelen van een marketingvisie allemaal om de doelgroep. Het is belangrijk om te weten wie je klanten zijn, wat ze beweegt en motiveert. De bovenstaande macrotrends geven alvast een klein inzicht in de gedachtegang van Millennials. Hiermee kan dan ook rekening gehouden worden tijdens het ontwikkelen van strategieën of tijdens brainstorms.

Bron: http://www.molblog.nl/bericht/millennials-wereldwijd-onderzocht/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *