Sponsored Updates nu ook op LinkedIn

LinkedIn heeft de missie om professionals over heel de wereld productiever en succesvoller te maken. Daarom hebben ze de afgelopen jaren geïnvesteerd in het uitgroeien tot een groot professioneel platform.

Met meer dan 3 miljoen bedrijfspagina’s zorgen bedrijven, organisaties en instituten voor relevante content op LinkedIn. Om relaties tussen deze leden op te bouwen heeft LinkedIn nu, in navolging van de Facebook ‘sponsored stories’, gesponsorde updates geïntroduceerd. Door gesponsorde posts in de newsfeed op de LinkedIn-homepage te plaatsen, zijn bedrijven in staat om hun gehele doelgroep te bereiken met hun verhaal. Bedrijven kunnen op deze manier huidige en potentiële klanten informeren en inspireren. Het posten van artikelen, beelden en video’s op eigen bedrijfskanalen zorgt volgens LinkedIn niet altijd voor genoeg bereik of betrokkenheid. Gesponsorde updates zullen bedrijven helpen om deze content direct naar relevante professionals en prospects te verspreiden.

De gesponsorde posts van LinkedIn zijn te zien op de computer, tablet en smartphone en worden gemarkeerd als ‘gesponsord’. Net als op Facebook kunnen leden het bedrijf achter de gesponsorde update ‘volgen’ en kunnen zij de post zelf ‘liken’ en delen met hun eigen netwerk.

Met gesponsorde updates laat LinkedIn zien dat het platform van groot belang is voor bedrijven. LinkedIn wil zijn status als een social media platform steeds verder versterken en richt zich daarom door middel van innovatie op de toekomst.

Benieuwd naar meer mogelijkheden op social media? Neem dat contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Bron

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *