Reclames duiken de geschiedenis in

Een opkomende reclametrend is dat organisaties de geschiedenis induiken. In hun reclames vertellen zij hoe, wanneer en waarom ze zijn ontstaan en door wie de organisatie is opgericht.

Wat opvalt is dat in deze reclamespots de organisaties de consument ervan willen overtuigen dat de waarden en visie hetzelfde is gebleven, maar dat vaak het uiterlijk van een product door de jaren heen veranderd is.

Veel reclamespots beginnen met een beeld van het product van toen en verfilmen de verandering door de jaren heen tot het product dat het nu is.

 

Waarom deze trend een succes is? Omdat men nu anders en vooral kritischer denkt dan voorheen.

Men zet hun vraagtekens bij de belangen en oprechtheid van organisaties.

Hier spelen de organisaties op in door middel van het welbekende storytelling, ze vertellen het verhaal achter de het merk en leggen de nadruk op de oorsprong.

Hiermee hopen organisaties de band met de klant te versterken en sympathie bij de klant op te roepen. Een succesvol voorbeeld hiervan is Heineken, op de website staat een film van drie delen. Zo krijgt de klant een goed beeld van waar ze stonden, waar ze nu staan en wat er in de tussentijd veranderd is. Benieuwd naar het verhaal van Heineken? Klik hier om het zelf te bekijken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *