Reclame voor bewustzijn

Reclames kunnen voor verschillende doeleinden gebruikt worden. Niet alleen om een bepaald product of dienst te promoten, maar ze kunnen ook op een effectieve manier worden ingezet om mensen ergens bewust van te maken.

Een goede advertentie of reclame grijpt de aandacht en wordt niet zomaar vergeten. En dat is precies wat belangrijk is voor deze sociaal-maatschappelijke problemen. Als mensen worden getriggerd om na te denken, wordt er aandacht gecreëerd voor de veranderingen die gerealiseerd kunnen worden in de maatschappij.

Commerciële reclames maken onder andere gebruik van feiten om een boodschap over te brengen. Echter, het inspelen op emoties is net zo essentieel. Eerder onderzoek heeft aangetoond dat emoties een krachtig effect kunnen hebben op het geheugen. Zo blijven herinneringen met emoties langer hangen dan herinneringen zonder emoties.

Reclames met een emotionele lading zijn daarom een krachtige tool om in te zetten voor maatschappelijke doeleinden. Wij hebben een selectie gemaakt van een aantal opmerkelijke sociaal-maatschappelijke problemen en reclames die daarop inspelen.

Milieu

Gedrag achter het stuur
 
Mishandeling/misbruik
Armoede

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *