Real time marketing

Doordat een groot deel van de maatschappij over een smartphone beschikt en daarop actief is op Social Media, is het voor bedrijven steeds makkelijker geworden om real time marketing toe te passen. Met real time marketing kunnen bedrijven de klant bereiken waar en wanneer ze maar willen. Op deze manier haken bedrijven in op de actualiteit, doen ze live verslag van events en kunnen ze zorgen voor relevante content op precies het juiste moment.

Real time marketing is niet makkelijk. Het is de uitdaging om op precies het goede moment in het gesprek over te gaan op het goede onderwerp. Een inhaker zorgt voor gemiddeld veel meer likes/shares en reacties dan een ‘normale’ social media post. Inhakers zijn creatief, leuk, relevant en worden vaak op een grappige manier gebracht.

Een aantal bedrijven zijn er in 2013 in geslaagd succesvol in te haken op actuele of belangrijke gebeurtenissen. Een aantal leuke inhakers van het afgelopen jaar zijn:

Hi

Tijdens de troonswisseling plaatste Hi na het ondertekenen van de akte van abdicatie deze post. Binnen een korte tijd wist de post van Hi een groot aantal likes te verzamelen.

hi inhaker

Nederlandse Spoorwegen

Met deze slimme Halloween-inhaker van de NS koppelt de organisatie een bekende feestdag aan hun eigen reisproduct: het groepsretour.

ns inhaker

Metro

Metro speelt op een humoristische manier in op de storm op pakjesavond. Daarnaast wordt er een link gelegd naar de Zwarte Pieten-discussie van dit jaar.

metro inhaker

Ook in 2014 zullen we real time marketing veel gaan zien. Niet alleen in de vorm van beelden, maar ook real time-video’s worden populair.

Benieuwd hoe uw merk real time marketing kan toepassen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Bron

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *