Spaar samen met Sligro, dat smaakt naar meer!

UFS / Sligro

Briefing

De consument is de laatste jaren anders buiten de deur gaan eten en drinken. Meer eetmomenten op een dag. Een langzame verschuiving naar brunch, lunch en high tea. Liefst vers en aantrekkelijk geprijsd. Alle ervaringen worden gedeeld via social media. Met consumenten die steeds in beweging zijn, kan de foodprofessional niet stil blijven staan. Daar wil Unilever Food Solutions samen met Sligro graag bij helpen en heeft hiervoor de hulp ingeschakeld van Art of Branding.

Vanuit Unilever Food Solutions kwam de vraag om een unieke en onderscheidende spaarcampagne voor foodprofessionals bij Sligro te ontwikkelen gericht op het lunchmoment.

Realisatie

Spaar samen met Sligro, dat smaakt naar meer!; is de definitieve naam van de spaaractie. Samen met een smaakvolle key-visual; ontwikkeld door Art of Branding, de basis voor de spaaractie bij Sligro.

Klant

UFS & Sligro

Case

Spaar samen met Sligro, dat smaakt naar meer!

Categorie

Activatie

Middelen



Hoe werkt de actie?

Klanten van Sligro spaarde van 11 maart tot en met 30 juni 2013 1 smaakpunt bij aankoop van Unilever Food Solution producten (Lipton, Blue Band, Becel, Calvé, Alsa, Hellmann’s, Bona, Knorr, Zeeuws Meisje, Unox, Unox Soup Factory, Phase, Conimex) en geselecteerde exclusieve merken van Sligro. (Maison Niels de Veye, Te Voert tosti’s, Alex Meijer losse thee.) Bovendien spaarden klanten 2 smaakpunten bij een geselecteerd groep producten genaamd de ‘verdubbelaars.’

Met de smaakpunten spaarde de klant in snel tempo voor allerlei professionele keukenapparatuur, inspirerende workshops of leuke uitjes, die bijdragen aan het besparen van kosten, meer omzet of gewoon meer fun.

 

Executie

De executie van de spaaractie was terug te vinden in vele middelen zoals:

  • Online ondersteuning door een actiewebsite met webshop, bannering, social media en een wekelijks terugkerende nieuwsbrief.
  • Print: Direct mail, advertenties in vakbladen, een informatieve A5 brochure en een inspirerend receptenboek.
  • Winkelvloer communicatie bestaande uit schapkaartjes, A3 posters en een levensgrote totem.