Ontdek de magie met Red Band

Cloetta / Red Band

Briefing

Om beter aan te sluiten op de wensen en gebruiksmomenten van de consument heeft Red Band haar assortiment vernieuwd. Aan Art of Branding de vraag om een cross-mediale campagne te ontwikkelen met een tweeledige doelstelling.

Enerzijds het informeren van de consument over de ideale fit tussen verschillende gebruiksmomenten en het nieuwe assortiment, anderzijds het opnieuw tot leven brengen van de kernwaarden van het merk, uiteraard met een sterke focus op conversie op de winkelvloer.

Realisatie

Na een pitch, die gewonnen is met het platform ‘Ontdek de magie met Red Band!’, waarin we meer magie gaan brengen in het leven van zowel ouders als kinderen, zijn we begonnen met de uitwerking.

  • Website: Bestaande uit de Magic Academy waarin kinderen hun eigen tovertrucs kunnen insturen en stemmen op elkaars ingestuurde trucs. Daarnaast de Magische Kalender waar ouders tips en trips krijgen om meer magie in het leven van hun gezin te brengen. (www.redband.nl/magie)
  • Facebook pagina: Uitbreiding van de Magische Kalender, deze zal zich ontwikkelen tot platform waarin mensen elkaar helpen de magie tot leven te wekken. (www.facebook.com/redband)
  • Print: Retailermagazines (Bv. Allerhande, Ditjes & Datjes ), Spectacular shoppings (Bv. Libelle, Margriet, Veronica Magazine).
  • Nationale winkelvloer actie in samenwerking met Attractiepark Toverland: Bij aankoop van iedere zak Red Band kreeg de shopper 6 euro korting op een entreeticket. Via on-pack stickering moest een actiecode worden ingevuld op de website en de shopper kon direct zijn tickets met korting bestellen.

Verschillende tailor-made premium winkelvloer acties:

  • Albert Heijn: Uit intern onderzoek kwam naar voren dat de Albert Heijn shopper veel waarde hecht aan de intellectuele ontwikkeling van haar kinderen. Vandaar dat wij een magisch voorleesboek hebben ontwikkeld om op deze behoefte in te spelen.Hier hebben we gewerkt met glow in the dark inkt om extra magie toe te voegen en de boekjes gingen als warme broodjes over de toonbank!
  • C1000: De C1000 shopper is iets traditioneler dan de Albert Heijn shopper en ziet het gezin en de familie als hoeksteen van de samenleving. Een gezellige sfeer binnen het gezin vindt men erg belangrijk, vandaar dat wij een kwartetspel hebben ontwikkeld om die ouderwetse gezelligheid weer tot leven te brengen in de woonkamer.

Klant

Red Band

Case

Ontdek de magie met Red Band!

Categorie

Activatie

Middelen