Smokey Goodness

Unilever / Hellmann's

Briefing

Hellmann’s staat bekend om haar hoogwaardige mayonaise. Om dit te bewijzen wilde het merk de koppeling maken met heerlijke burgers en millennials dit laten ervaren op plekken waar zij graag komen om hen zo te overtuigen van de heerlijke smaak van Hellmann’s!

Campagne

Millennials verzamelen zich sinds een aantal jaren massaal op food events, waar culinaire trends worden ontdekt. Daarom is Art of Branding een samenwerking aangegaan met grillmaster en BBQ kampioen Jord Althuizen, icoon op het gebied van streetfood. Jord’s signature dishes werden bereid met Hellmann’s en dit werd subtiel gecommuniceerd in en rondom zijn authentieke Smokey Goodness truck. Tevens werd er een influencers campagne gestart waar Jord de zelfgemaakt burgers beoordeelde van toonaangevende food-bloggers zoals ‘Francesca Kookt’ en ‘Simone’s Kitchen’.

Resultaten

Gedurende een periode van 50 festivaldagen op 21 verschillende festivals heeft de Smokey Goodness truck een bereik van meer dan een miljoen bezoekers gerealiseerd en enorm veel heerlijke burgers verkocht! Ook de influencers campagne rendeerde bijzonder goed!

Klant

Hellmann's

Case

Smokey Goodness

Categorie

Activatie

Middelen

Foodtruck tour / Influencers campagne