Deel je mooie momenten

Belarto

Briefing

Belarto is binnen de offlinemarkt marktleider. Deze markt zal niet groeien. Het is om deze reden van groot belang dat je als merk zichtbaar en vindbaar bent. Daarnaast is het belangrijk om als merk ‘top of mind’ te zijn binnen deze belangrijke (emotionele) momenten in het leven van de consument: geboorte, huwelijk, feest. De happy momenten!

De vraag aan Art of Branding was tweeledig:

Enerzijds de ontwikkeling van een informatieve campagne voor de nieuwe handelsnaam en de nieuwe merknaam, gericht op wederverkopers. Anderzijds de ontwikkeling van een consumentencampagne voor merkintroductie om brand awareness en conversie in het wederverkoperskanaal te ondersteunen.

Realisatie

Na uitgebreide gesprekken met de doelgroep, zowel wederverkopers als consumenten, en gesprekken met werknemers heeft Art of Branding een positioneringsstrategie ontwikkeld voor Belarto. Samen met de klant is vervolgens het marketingplan vastgesteld. Hierin is besloten tot een informatieve campagne voor wederverkopers en een emotionele campagne voor consument.

De wederverkopers zijn ingelicht over de veranderingen middels een opvallende pop-up kaart. Binnen deze mailing worden de belangrijkste wijzigingen benoemd en vervolgens wordt de wederverkoper getriggerd om naar de vernieuwde website te gaan. Via deze tweetraps aanpak wordt de wederverkoper zowel geënthousiasmeerd als geïnformeerd. De consumentencampagne is gestart met de nieuwe geboortecollectie. De activatie op de winkelvloer (bij de wederverkoper) bestaat uit POS-materiaal en een premium.

Klant

Belarto

Case

Deel je mooie momenten

Categorie

Branding, Communicatie

Middelen