Introductie 0.0% Radler – Eindeloos proosten

Amstel

Briefing

Heineken heeft Art of Branding gevraagd om te helpen een nieuwe categorie te bouwen in een nieuw verkoopkanaal: petrol. Hier mocht natuurlijk nooit bier verkocht worden.

Realisatie

Omdat de doelgroep van Amstel 0.0% Radler jonger is dan die van Amstel in het algemeen, is er gezocht naar een nieuwe vriendengroep. Deze is net iets hipper en jonger dan de Amstel mannen die de doelgroep gewend is.

Vervolgens is er gezocht naar gebruiksmomenten voor alcoholvrij bier, die voor normaal bier niet vanzelfsprekend zijn. Voor het petrol kanaal zijn er vier vrienden gefotografeerd terwijl zij onderweg proosten in de auto. Ook de chauffeur doet vrolijk mee. 

Resultaten

Een solide start van de verkoop van Amstel 0.0% Radler en vandaag de dag ligt het 0.0% bier nog steeds in de petrol schappen. Eindeloos proosten dus!

 

Klant

Amstel

Case

Introductie 0.0% Radler - Eindeloos proosten

Categorie

Communicatie

Middelen

Outdoor