Pearle – Door welke bril kijk jij?

Ieder jaar houdt Pearle Benelux een medewerkers tevredenheidsonderzoek (MTO). Om dit jaar de respons op dit MTO te verhogen, vroeg zij Art of Branding, in samenwerking met PR bureau 2Twintig, een interne campagne te ontwikkelen. De campagne, genaamd “Door welke bril kijk jij?”, richtte zich op het triggeren van de medewerkers om hun mening kenbaar te maken via het MTO.

Hiervoor is allereerst een printcampagne opgezet met als visuele trigger een oogtest van cupcakes. Deze werd gebruikt voor het intranet en de reguliere communicatiemiddelen. Daarnaast zijn er posters ontwikkeld met de tagline “Wat zou jij doen als je directeur zou zijn?”

 

           

Dit zijn enkele voorbeelden van de visuals die gebruikt zijn.

 

Het doel was 75% van de medewerkers per rayon en 100% van de medewerkers op het hoofdkantoor over te halen om mee te werken aan het online onderzoek.

Om dit resultaat te bereiken wilde Art of Branding ervoor zorgen dat medewerkers elkaar aan zouden sporen deel te nemen aan het onderzoek. De trigger: hen trakteren op luxe lekkers, máár alleen als het gehele team de lijst invult. Als beloning voor het invullen van de enquête zijn de medewerkers getrakteerd op cupcakes.

           

Pearle Benelux vroeg Art of Branding deze campagne in te zetten voor hun formules Pearle Opticiens én Eye Wish Opticiens in Nederland en België. De boodschap moest daarom zowel in het Nederlands als Frans worden gecommuniceerd. Er is goed gehoor aan gegeven en de doelstelling is significant overstegen. Een eindresultaat om trots op te zijn!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *