Merken en tradities

 

Tradities, iedereen heeft ze. Tradities roepen nostalgie op, herinneringen die je een bepaald gevoel geven. Ook merken kunnen gekoppeld worden aan tradities, bijvoorbeeld een combinatie van twee producten, of een bepaald tijdstip waarin het merk veelal gebruikt wordt.

Een voorbeeld hiervan is Oreo en ‘Twist, lick and dunk’. Oreo heeft hiermee een manier gecreëerd om een ritueel te koppelen aan hun koekjes: draaien, likken en dippen in melk. Het is bijna onlosmakelijk verbonden met elkaar. Een ander voorbeeld is de combinatie van chocolade en mint die door veel mensen vrijwel meteen geassocieerd wordt met After Eight. Maar ook met Nutella worden veel combinaties gemaakt die als standaard gezien worden, zoals in Frankrijk waar Nutella vaak wordt gebruikt voor crêpes.

Een bepaald tijdstip kan je ook doen denken aan een product. Zoals Unox voorheen het ‘4 uur cup-a-soup’ moment claimde. Of KitKat met ‘have a break, have a KitKat’.

Doordat “de tradities” bij deze merken nostalgie oproepen, worden consumenten eerder getriggerd om een herhalingsaankoop te doen. Op deze manier worden de productconsumptie en brand awareness gestimuleerd.

Wilt u meer advies over het creëren van een merkbeleving? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.

Bron: trendhunter.com

Foto: Deviantart

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *