Marketing, iBeacon en Burgers Zoo

Wellicht is het u niet ontgaan, de iBeacon technologie van Apple. De iBeacon is een klein zendertje, welke via Bluetooth, signalen naar de smartphone kan overbrengen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Zo kan er direct contact ontstaan via het apparaat wat regelmatig in de handen ligt van uw klant: de smartphone.

Burgers Zoo, een dierenpark in Arnhem, is een voorbeeld van een park die zich hierin weet te stimuleren door deze technologie. Zo komen zij binnenkort met een app op de markt die de Customer Journey van de bezoeker zal verlengen. Burgers Zoo legt deze community en app op een enzooclopedie, een pagina met info van dieren en foto’s van bezoekers over de dieren van het dierenpark. Je kunt de app als standalone gebruiken, maar uiteraard uitbreiden met een parkbezoek. In het park zal de iBeacon zijn werk doen en de bezoeker begeleiden bij hun route. Vooral de jonge bezoeker hoopt Burgers Zoo hiermee vast te houden en te stimuleren, voor een totale beleving ook naast het park. Hiermee hoopt Burgers’ voor te lopen op de concurrentie en de veranderingen in de samenleving.

 

Wij zijn erg benieuwd naar de resultaten en zijn zeker gestimuleerd het park eens een bezoekje te brengen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *