Libelle Zomerweek

Het weekblad Libelle behoort al jaren tot één van de beste magazines binnen de doelgroep. Het blad, dat door Sanoma Media wordt uitgegeven, biedt alle ins and outs voor de hedendaagse vrouw. Libelle is niet alleen op redactioneel gebied succesvol, maar is ook doorgebroken in de evenementenbranche.

Zo organiseren zij ieder jaar het geslaagde evenement: ‘De Libelle Zomerweek’ waar dit jaar weer ruim 80.000 bezoekers aanwezig waren. Met dit evenement weten zij zich te onderscheiden van andere magazines en creëren zij merkbeleving rondom het tijdschrift. Van 7 t/m 13 mei stond ‘De Libelle Zomerweek’ in het teken van China Town. Art of Branding was ook dit jaar uitgenodigd voor de VIP lunch. Franska Stuy, hoofdredactrice Libelle, sprak ons toe met treffende woorden die we graag delen:

‘’Differentiatie maakt het verschil en maakt het boeiend. (…) Ik pleit hier voor het maken van onderscheid. Voor het broodnodige verschil.

In de afgelopen jaren hebben we steeds meer bedrijven zien uniformeren. Winkels doen meer en meer aan branchevervaging. Kopiëren assortimenten en huisstijlen.

Als kind had ik een verfdoos met tientallen kleurtjes. Ik ontdekte, dat wanneer ik rood met geel mengde er oranje ontstond, blauw en geel samen, toverden groen op mijn papier. Die ontdekking dreef mij tot het mengen van alle kleuren uit de doos en het resultaat was een grote teleurstelling. Het was een saai muisgrijs. Dat is de kleur waar steeds meer ondernemers in verzanden. Een identiteitloos grijs aanbod van goederen en diensten dat 100 meter verder nogmaals wordt aangeboden.(…)

Differentiatie maakt het verschil.
Differentiatie geeft de consument vertrouwen.
Zin om te kopen.
Zin om te genieten.

Daarom wilde ik JUIST NU absoluut geen veilig thema voor ‘De Libelle Zomerweek’. Hoe slechter het economische nieuws, hoe meer kans voor de creatieveling.
Want dat is waar we van genieten: van creativiteit.

Geloof me. Crisis of geen crisis, mensen willen verrast worden. (…)

Aldus, Franska Stuy, die ook dit jaar weer met ‘De Libelle Zomerweek’ veel vrouwen, en enkele mannen, een inspirerende dag bezorgden.

Uniek, verrassend, creatief, uitdagend en het denken in thema’s en concepten staat ook centraal bij Art of Branding.

 

“Juist nu moet je tijd maken voor creativiteit om op te vallen.’’

Maak kennis met Art of Branding.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *