Internationale SEO? 4 tips!

Als je je met je bedrijf wilt gaan richten op het buitenland, is SEO erg belangrijk. Maar vergis je niet! SEO werkt in het buitenland anders dan in Nederland. Hieronder 4 tips die je hiermee kunnen helpen.

1. De taal. Dit klinkt misschien heel logisch, maar toch is dit de basis van succes. Het is erg belangrijk voor je vindbaarheid op het internet om te communiceren in de taal waarin er wordt gezocht.
2. De zoekmachine. Google is de standaard in veel landen in het westen, maar in andere landen is dit zeker niet het geval. In China bijvoorbeeld is Google geblokkeerd. Zoek dus goed uit welke zoekmachine het meest wordt gebruikt in het land waarop je je wilt gaan richten.
3. Domeinnaam. Het lijkt handiger om maar één website te beheren in plaats van nog vijf andere, maar toch is de beste optie om een domeinnaam-extensie te hebben voor het land waarop je je wilt gaan richten met de SEO. Dit betekent dus, als je je bijvoorbeeld op Spanje richt, jouw domeinnaam eindigt op .es in plaats van .nl
4. Internationale social media. Net zoals bij de zoekmachine, verschilt het ook per land welke social media het meest wordt gebruikt. Naast Facebook is er bijvoorbeeld ook het Chinese Baidu en het Russische Vkontakte. Hoewel social media niet direct hoeft bij te dragen aan een betere vindbaarheid, is het wel slim om internationale social media te gebruiken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *