H.A.I.L. your brand: waarom de tone of voice van je merk belangrijk blijft

Stemgebruik en intonatie zijn één van de belangrijkste communicatiemiddelen van een mens. Elke boodschap die we overbrengen neemt een emotionele lading met zich mee op basis van ons stemgebruik. Hetzelfde geldt voor merken en de tone of voice waarmee gecommuniceerd wordt met de doelgroep. Hoewel de term tone of voice al langer rondgaat, is het nog steeds van belang hier genoeg aandacht aan te besteden. Het geeft immers een impressie van de merkpersoonlijkheid en communiceert de waarden van het merk. De tone of voice omvat niet alleen de woordkeuzes in communicatie-uitingen, maar ook de interpunctie en schrijfstijl. Maar wat zegt de tone of voice over jouw merk? Hoe zorg je ervoor dat jouw merk gehoord wordt? Vocal expert Julian Treasure legt in zijn TED talk de vier simpele en uitvoerbare fundamenten uit van het stemgebruik en hoe deze krachtig in te zetten zijn tijdens een communicatieproces. De vier fundamenten zijn samen te vatten als HAIL: hail_blogpost_12082014 Deze vier fundamenten zijn slechts bouwstenen voor een strategische aanpak van de communicatie tussen merk en consument. Benieuwd naar hoe je de communicatie tussen jouw merk en consumenten strategisch kunt versterken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *