Eén McWhopper alstublieft!

Burger King kwam deze week met een briljante actie om in samenwerking met McDonalds de McWhopper te introduceren. De opbrengst van de actie zou gaan naar Peace On Day. Onder het mom van “Fastfoodketens staken voor een dag de oorlog” wilde Burger King een awareness creëren voor Nationale Vredesdag, op 21 september.  Een briljante zet, het idee om de burger alleen te serveren in een pop-up restaurant in Atlanta. Menig fast food fan reageerde ook direct enthousiast en je zou kunnen zeggen dat deze actie bijna niet mis kon gaan. Helaas gooide McDonalds zelf roet in het eten door nogal lauw te reageren op de actie.

Hier de Facebook reactie van McDonald’s CEO Steve Easterbook:

‘Dear Burger King, 

Inspiration for a good cause… great idea. We love the intention but think our brand could do something bigger to make a difference. We commit to raise awareness worldwide, perhaps you’ll join us in a meaningful global effort? And every day, let’s ackowledge                                                                   that between us there is simply a friendly business competition and certainly not the unequaled circumstances of the real pain and suffering of war. We’ll be in touch. 

-Steve, McDonalds CEO (PS. A simple phone call will do next time)’  

Na het Facebook bericht kwam er een berg kritiek over de CEO heen.

Ending the ‘Burger Wars’ on Sept 21st would be a fun, unique way to raise awareness all in the name of PEACE. Shame on you McDonald’s for your lousy response.” – Teleurgestelde fast food fan. (https://www.facebook.com/McDonalds/posts/10156031225440584)

Zo blijkt maar weer hoe belangrijk communicatie en marketing samen is.Helaas is de wereld geen McWhopper rijker, al was deze marketingstunt al smullen genoeg. Hieronder nog even het voorstel van Burger King, omdat het kan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *