De jongeren van Generatie Einstein

In een eerder bericht op onze weblog over Millennials gingen we in op de generatie van 14-34 jaar. Binnen deze generatie is vanaf ongeveer het jaar 1990 de sub-generatie Generatie Einstein ontstaan. Een generatie die deels met de Millennials overlapt, maar ook zijn eigen weg ingaat. De jongeren van nu worden gevormd door de snelle veranderingen en ontwikkelingen binnen de maatschappij.

Binnen Generatie Einstein spelen drie trends een rol, die ook voor marketeers van groot belang zijn:

Trend 1: Authenticiteit

Net als bij de Millennials zijn echtheid en geloofwaardigheid ook bij Generatie Einstein belangrijke waarden. De jongeren van Generatie Einstein willen hun eigen identiteit creëren. Deze identiteit moet echt zijn, meelopers worden niet gewaardeerd. Deze jongeren gaan er dan ook niet snel vanuit dat iets ‘echt’ is. Ze moeten overtuigd worden van de echtheid van een merk of product door middel van een eerlijk en transparant karakter van het desbetreffende merk.

Trend 2: 24/7 Connected

De jongeren van Generatie Einstein worden ook wel ‘Digital Natives’ genoemd. Ze zijn als het ware de kids van Google. Jongeren beschouwen internet als onderdeel van hun leefwereld en kunnen zich geen bestaan zonder internet voorstellen. Wanneer er geen internet is, mobiel internet niet werkt of de smartphone ermee ophoudt, ontstaat er bij veel Digital Natives een panieksituatie.

Trend 3: Individualisering

Binnen Generatie Einstein hebben jongeren een grote eigen verantwoordelijkheid. Doordat jongeren veel signalen van mediaboodschappen ontvangen, raken ze ‘overloaded’ met informatie. Het is van belang dat ze zelf, de voor hen interessante, informatie inwinnen.

Elke jongere wil als een individu met specifieke wensen en behoeften gezien worden en daar moeten marketeers rekening mee houden. Ze willen persoonlijk benaderd worden met producten en diensten die op hun specifieke behoeften zijn afgestemd.

 

De, op dit moment nog, jongeren van Generatie Einstein zijn de consumenten van de toekomst en hoe eerder ze klant zijn, hoe beter. Deze doelgroep wil graag weten waar een merk, product of dienst voor staat en wat het voor hen kan betekenen. Informatie over een merk vinden zij veelal op het digitale web. De jongeren bepalen wat zij wel en niet interessant vinden om te onthouden en daar baseren ze hun keuzes op.

Wilt u weten hoe u met uw merk Generatie Einstein kunt bereiken? Neem contact op met Art of Branding voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Beeldbron

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *