De invloed van Millennials

Wie zijn ze?

Millennials, de jongere generatie van 14-34 jaar die op opgegroeid is met het internet en alle technologie die daarbij hoort. Zij zijn actief nieuwsgierig naar de wereld en doen er alles aan om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Altijd en overal staan zij met iedereen in verbinding.

 

Hoe gebruiken zij diverse mediakanalen?
Uit het onderzoek ‘Me Public’ van BE VIACOM/MTV blijkt dat traditionele media nog steeds van grote invloed schijnt te zijn op de Millennials. 93 Procent van de Millennial doelgroep kijkt dagelijks televisie en ruim driekwart luistert dagelijks naar de radio. Multitasking is daarbij van groot belang.

De Millennials praten online, al kijkend naar de televisie, over de content met vrienden. Ze bevelen programma’s en ook content uit commercials enthousiast aan. Alles wat zij leuk, interessant en opvallend vinden wordt direct geshared en geliked.

 

Hoe speel je als bedrijf in op deze Millennials?
Millennials raken razendsnel geïnspireerd door advertenties over producten en/of merken.  De grootste bron van inspiratie, als het gaat om merken, is televisie, gevolgd door het internet en directe verkooppunten. Televisiereclame wordt nog steeds gewaardeerd door de Millennials. Een ruime meerderheid zegt grappige advertenties te delen en beveelt merken en bedrijven aan in gesprekken met vrienden. Dit gebeurt zowel online als offline.

“To be successful with this group, your brand creative must relate to art, music and popular culture. Additionally, brand-marketing campaigns must have an integrated digital component.” – Aldus Rory Kaluza van Branding Magazine.

Millennials identificeren zich graag met een merk. Daarbij is emotionele beleving een van de belangrijkste aspecten. Zij moeten geëmotioneerd raken en helemaal op kunnen gaan in de beleving die het merk met zich meebrengt. Als je dit als merk voor elkaar weet te krijgen, is het een kwestie van tijd dat de Millennials de emoties die zij door het merk beleven, delen met de rest van deze gedigitaliseerde doelgroep.

Wilt u weten hoe u deze razendsnelle Millennials bijhoudt en wat zich allemaal afspeelt in hun wereld? Neem contact op met Art of Branding voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

www.artofbranding.nl

Bronnen: Marketingcharts | Businessknowhow | Beviacom | Branding Magazine

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *