De 10 opmerkelijkste Super Bowl commercials van 2014

De Super Bowl is de jaarlijkse finalewedstrijd van de National Football League. Normaal gesproken kijken we in Nederland niet massaal naar American Football, maar het spektakel van de Super Bowl willen we dan toch ook weer niet missen.

Een van de redenen om toch naar de Super Bowl te kijken zijn de grappige, vertederende en controversiële commercials. Deze commercials kosten maar liefst 4 miljoen dollar voor 30 seconden uitzendtijd.

Wij hebben een selectie gemaakt van de 10 commercials die wij het meest opvallend vonden.

Welke commercial vind jij het meest geslaagd? En waarom?

 

Budweiser: Puppy Love.
In deze hartverwarmende een-minuut-lang durende spot, vormt een Golden Retriever pup een sterke band met een van de iconische Budweiser Clydsedale paarden. Deze commercial is een van de meest gedeelde Super Bowl commercials op social media en is ondertussen bijna 48 miljoen keer bekeken.

 

Toyota: big game commercial met Terry Crews en de Muppets.
In deze commercial voor de 2014 Toyota Highlander, pikt Terry Crews de gestrande Muppets op die hem meenemen op een muzikaal avontuur. Er is plaats voor kippen, Terry Crews, een piano en voor de Muppets, ‘but no room for boring’.

 

Sodastream zoekt de controverse op met Scarlett Johansson.
Onlangs stopte de actrice Scarlett Johansson als ambassadeur van Oxfam (organisatie die tegen Israëlische nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever is) en begon bij Sodastream, een Israëlische fabrikant van frisdrankmachines die opereert vanuit de Westelijke Jordaanoever. Daarnaast noemde ze ook nog Coca-Cola en Pepsi bij naam.

 

AXE: Make love, not war.
Wat begint met het beeld van een oorlog eindigt in een liefdesverhaal. Mooie commercial van AXE die hun campagne ‘Make love, not war’ versterkt. Op deze manier probeert AXE een andere doelgroep aan te spreken dan normaal.

 

Kia: You’ll never look at luxury the same again.
Op de Matrix geïnspireerde commercial die luxe naar een nieuw level tilt. Dit is de tweede meest gedeelde commercial van de Super Bowl.

 

Bud Light: het perfecte bier voor wat er ook gebeurt.
In deze 4-minuten durende film die alle drie de spots van Bud Light laat zien, wordt een nietsvermoedende man (geen acteur, volgens eigen zeggen) uitgedaagd voor een wilde nacht feesten – en pingpongen.

 

Chrysler: Bob Dylan is trots op Amerika.
Veel Amerikaanser kan bijna niet. “Let Germany brew your beer, let Switzerland make your watch, let Asia assemble your phone. We will build your car.”

 

Coca-Cola: America the beautiful.
Niet iedereen was even blij met deze commercial van Coca-Cola. Zij lieten namelijk mensen met verschillende nationaliteiten ‘America the beautiful zingen’. Veel Amerikanen waren woedend en vonden dit ‘Onamerikaans’.

 

Audi: Doberhuahua, wat er voort zou komen uit compromissen.
In deze hilarische commercial laat Audi zien wat de consequenties zijn van het in de wereld brengen van compromissen.

Volkswagen: Bij elke 100.000 mijl krijgt een Duitse ingenieur vleugels.
In deze commercial vertelt een man aan zijn dochter dat bij elke 100.000 mijl die een volkswagen rijdt, een Duitse ingenieur vleugels krijgt. Volkswagen heeft de meeste voertuigen verkocht die ondertussen al meer dan 100.000 mijl hebben gereden.

 

Bron: http://popwatch.ew.com, www.nrc.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *