Creatieve logo’s met onverwachte boodschappen

Een logo geeft een merk een unieke identiteit. Het is belangrijk dat het design van het logo eye-catching en onderscheidend is. Er bestaan tegenwoordig heel veel verschillende logo’s, daarom wordt het steeds lastiger om een exclusief logo te ontwerpen. Een manier om eruit te springen met jouw logo is door verborgen boodschappen in het ontwerp toe te voegen.

Een aantal ontwerpers spelen met de intelligentie en nieuwsgierigheid van de consument. Ze ‘verstoppen’ tekens, letters en beeldmerken in het logo die in eerste instantie niet opvallen. Vaak gebeurt dit in de ‘negatieve ruimtes’, de ruimte tussen de afzonderlijke elementen van het logo.

Bekijk hier een aantal voorbeelden:

Toblerone

Het Zwitserse chocolade merk Toblerone heeft de ‘Matterhorn’ berg als logo. Als je goed kijkt, zie je in de berg een beer afgebeeld. Toblerone is namelijk bedacht in de Zwitserse stad Bern, waarvan het symbool ‘de beer’ is.

Tour de France

In het logo van de Tour de France, de belangrijkste wielerwedstrijd, zit een wielrenner verstopt.

FedEx

Een voorbeeld van het gebruik van de negatieve ruimte is het logo van koeriersbedrijf FedEx. De Pijl tussen de E en de X geeft aan dat FedEx voorwaarts gaat. Ook staat de pijl symbool voor de snelheid waarmee het pakketje wordt bezorgd.

Amazon.com

De grote webwinkel Amazon heeft een breed assortiment en dat laten ze ook in het logo terugkomen. De pijl in het logo geeft aan dat ze producten aanbieden van A tot Z. Daarnaast geeft de pijl een positieve uitstraling door een glimlachend gezicht te vormen.

Wilt u advies voor het ontwerpen van een nieuw logo? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Bron

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *