Brand conversation tussen merken via Facebook

‘‘Bakkie doen?’’ was de Facebook-oproep van Heineken waar het allemaal mee begon. Toen daar het koffiemerk Douwe Egberts op inhaakte, ontstond er een ware brand conversation. Ook andere merken als Lays, T-mobile en Fiat wilden zich laten horen en deelden hun inhaakplaatjes via Social Media.

De deelnemende merken laten zien dat ze social brands zijn. Deze merken luisteren actief naar de consument, vertonen passend sociaal gedrag en zijn constant opzoek naar win-winrelaties. Zij weten op welke manier Social Media het beste geïntegreerd kan worden binnen hun strategie. Meer betrokkenheid van de doelgroep vinden ze erg belangrijk en daarom uitten social brands zich op een menselijke manier naar de consument. Het gaat minder om de zakelijke kant van het merk en meer om het emotionele aspect, het gevoel van het merk.

Door het sociale karakter van merken groeit het vertrouwen van consumenten, waardoor het aantal volgers stijgt. De online conversatie werd door vele fans opgepikt en gedeeld, wat resulteerde in een groot bereik op Facebook. Een hele andere aanpak wat betreft online communiceren met de consument!

Bent u benieuwd of uw merk een social brand is? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *