18.05.2009 ‘Goedkope drogist steeds belangrijker’

Prijs wordt voor de consument weer belangrijker bij het kiezen van een drogist. Dat blijkt uit het voorjaarsrapport 2009 van GfK Panel Services. De trend van prijsbewustheid zal dit jaar nog verder doorzetten, zo verwacht GfK. Nu al is te zien dat de top van het drogistenveld licht aan waardering inlevert, terwijl de voordeeldrogisten zeer sterk in waardering stijgen.

Etos is voor de klant opnieuw de beste drogist van Nederland, met een gemiddelde score van 7,79 op de acht belangrijkste criteria (2008: 7,81). Vorig jaar stond Etos zowel qua voordeelaspecten als qua serviceaspecten op de tweede plaats. Nu is Etos nummer 1 op service, maar is de prestatie op voordeel gezakt naar de vij! fde plaat de score dalen van 7,76 naar 7,70. De klant ziet de vriendelijkheid van het personeel en de netheid van de DA-winkels achteruit gaan. Nummer drie is Dirx, dat de score zag stijgen van 7,46 naar 7,53. Alleen de vriendelijkheid van het personeel wordt een stuk lager beoordeeld. Schlecker steeg van 6,93 naar 7,09. Kruidvat steeg van 6,93 naar 7,09. Grootste stijger is Trekpleister, dat steeg van 6,69 naar 7,09.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *