15.10.2010 Vakdag, learnings en bevestigingen.

Donderdag 7 oktober is een tweetal collega’s naar de nationale vakdag dialogue&digital marketing geweest. Tijdens deze vakdag hebben we inspiratie opgedaan over wat de toekomst te bieden heeft, maar ook zeker bevestigingen gehad over onze denkwijze.

De vakdag was een interessante beurs waar verschillende marketing disciplines gepresenteerd werden aan belangstellenden. Zoals de titel van de vakdag al deed vermoeden, werd er veel gepresenteerd over social media en personalisatie. Vandaag de dag is het aanbod van reclame offline en online immens. Als marketeer is het moeilijk de consument te bereiken. Onderzoek wijst uit dat Nederland zich ergert aan reclame. Een mooie kans om je meer te gaan richten op activatie. Een paar voorbeelden hiervan zijn:

De Co-creatie van Lays .

De omruilactie van Lipton.

De Jokers plakken bij Albert Heijn.

Een belangrijke rol hierin is de strategie. Een goede strategie zorgt ervoor dat je winstgevende klanten weet te identificeren, aan te trekken en te behouden voor een lange termijn relatie. Social media en andere platformen helpen bij het creëren van nieuwe relaties of klanten maar zijn voorlopig nog aanvullend.

Learnings

De consument van vandaag verwacht voor het gewenst gedrag een relevante beloning.

Consumenten willen naast interactie met het merk ook interactie via social media met elkaar.

Maximaliseer de beleving van activatie :

De aankoopbeleving van de consument is belangrijk. Zorg ervoor dat de klant voor de aankoop, tijdens de aankoop en na de aankoop blijft communiceren over de beleving.

Offline activatie heeft voorlopig een groter rendement dan online activatie.

Heeft u nog vragen of wilt u meer informatie dan kan je ons bereiken op 010-2810875

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *