13.07.2011 Van QR code naar de keuken

Voordat u begint met het lezen van dit artikel geven wij u graag de volgende feiten over smartphones anno 2011. Nederland telt op dit moment 3,3 miljoen gebruikers. Wereldwijd is dit 472 miljoen. Het grootste besturingssysteem is Android en de tweede plek is voor IOS, bekend van de Iphone. Samen zijn deze 2 systemen goed voor 500.000 applicaties.

Het is dan ook niet vreemd dat er elke dag nieuwe ontwikkelingen zijn op de smartphone markt. Een ontwikkeling daarvan is de QR code.

Een QR code is een tweedimensionale streepjescode die de fysieke en digitale wereld met elkaar verbindt.

Om een QR code te lezen dient de smartphone gebruiker simpelweg de code te scannen met de camera op het toestel. De techniek achter de scanner stuurt de gebruiker dan automatisch naar het filmpje, foto, etc. waar de adverteerder jou graag wil zien. Zo gebruikt Spits de QR code om lezers extra artikelen aan te bieden en Ralph Lauren om hun site te promoten. De QR code biedt veelmeer dan het interactief maken van offline media alleen. Zo gaat Zuid-Korea een stap verder…..

File, vertraging en droog brood

Tegenwoordig heeft iedereen het druk, iedereen werkt en weinig mensen hebben dan nog zin om ‘s avonds laat boodschappen te doen na het werk. Die gedachte bracht Tesco in Zuid-Korea op het volgende idee:

Tesco brengt de supermarkt naar de consument door grote schermen te plaatsen in de metro. Op deze schermen staat het winkelassortiment met QR codes.De gescande producten worden automatisch aan het digitale winkelmandje toegevoegd. Na het winkelen kan de gebruiker mobiel afrekenen en aangeven wanneer hij/zij de boodschappen thuis bezorgd wil hebben.

Stelt u zich eens voor dat dit mogelijk is in Nederland. Nooit meer haasten of droog brood eten omdat de supermarkt al dicht is. Handig of niet? Dit voorbeeld is slechts het topje van de ijsberg hoe een QR code ook ingezet kan worden.

Wordt u graag geïnspireerd? Neem dan vrijblijvend contact op met Art of Branding op telefoonnummer 010-2810875 en laat u verrassen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *