06.01.2012 “Vertel me iets dat ik wil horen”

Anno 2012 is er overal een teken van Social Media. Maakt dit het daarom zo essentieel? Daar zijn de meningen over verdeeld. Echter, uit recente studie door TNS Global Group is gebleken dat de meeste gebruikers van sociale netwerken (verspreid over westelijke landen) bedrijven in hun sociale netwerk niet waarderen. Betekent dit dat bedrijven beter hun Twitter of Facebook pagina’s kunnen sluiten? Het antwoord hierop is uiteraard nee…

Het creëren van een relatie met klanten en stakeholders is belangrijker dan alleen het aantal Social Media accounts op het naam van uw bedrijf. Hoewel Social Media de mogelijkheden aanzienlijk vergroot als het op de juiste manier wordt toegepast, is het net zo belangrijk om traditionele communicatiemiddelen in overweging te nemen. Dit is vaak het breekpunt waar het mis gaat. Het gros van bedrijven lijkt niet helemaal te begrijpen dat er voor diverse doeleinden verschillende communicatiemiddelen ingezet kunnen worden. Een aantal uitspraken ter verduidelijking:

“Vertel me iets dat ik wil horen. Ik zit niet te wachten op een hele lading news-feed over wat je als bedrijf hebt bereikt (tenzij je net een medicijn voor kanker hebt ontwikkeld).”

“Vertel me iets over de dingen die je doet om de wereld te verbeteren. Nog beter: vertel mij hoe ik zelf succesvoller kan zijn en laat me weten hoe ik het maximale uit je product of dienst kan halen.”

“Ook als je je bezighoudt met het oplossen van belangrijke maatschappelijke problemen heb je kans dat je mijn interesse wekt.”

Uit deze uitspraken komt naar voren wat sociale netwerkgebruikers verwachten van bedrijven. Hieruit blijkt dat het niet zozeer de aanwezigheid is maar de oprechte benadering en interesse in wat uw klanten en stakeholders te delen hebben. Het creëren van engagement op sociale niveau door een stap te zetten in het dagelijkse leven van uw klanten wordt bereikt door regelmatig iets te posten en in contact te blijven met uw doelgroep. Art of Branding kan u hier met een gedegen kennis van verschillende marketingmechanismen bij adviseren en ondersteunen. Wij begrijpen dat er verschillende communicatiemiddelen ingezet moeten worden voor diverse doeleinden.

Benieuwd naar hoe Art of Branding uw bedrijf of merk naar een hoger sociaal niveau kan tillen? Neem dan vrijblijvend contact op via telefoonnummer 010-2810875 of e-mailadres info@artofbranding.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *