02.06.2010 Criteria voor een succesvol Oranjepremium

Het WK voetbal staat weer voor de deur en uit onderzoek van ING/TNS Nipo blijkt dat één op de vijf ondervraagden zich laat beïnvloeden door WK-acties in de supermarkt. Er wordt gemiddeld 5 euro per persoon uitgegeven aan oranjespullen. Het WK is dus een uitstekend evenement voor retailers en fabrikanten om hun merknaam en de verkoop te boosten door middel van een premium.

Wat maakt een premium eigenlijk tot een succes?

Hieronder de criteria waar, volgens Art of Branding, een succesvolle premium aan moet voldoen:

  • Bekendheid door middel van 360° media ondersteuning kan rondom de premium een hype creëren.
  • Een hoog spaargehalte maakt een premium aantrekkelijker om te hebben.
  • Een lage spaarduur/prijs ondersteunt de hype en de consumenten zijn eerder bereid zijn om de collectie premiums compleet te krijgen .
  • Het oranjegehalte moet vanzelfsprekend hoog zijn. Het liefst een premium die “onze jongens”, met een hoop geluid, naar de finale te support (Handig voor in de kroeg, thuis of in het stadion!)
  • De aantrekkelijkheid voor kinderen, want juist zij zijn op de hoogte van de nieuwste premiums en hebben overtuigingskracht bij de ouders.
Hieronder een beoordeling van de WK premiums!

(Klik op de afbeelding voor groter formaat)

Benieuwd naar welke oranjepremiums dit jaar ingezet worden? Wij zijn op zoek gegaan en hebben de opvallendste voor u op een rijtje gezet:

Albert Heijn – Beesies

C1000 – GOGO’s

Dirk, Bas, Digros – Handjes

Kruidvat – Duimen voor Oranje!

TNT – Oranje Toeoeoeter!

Bavaria – Dutch Dress

Grolsch – Koel server

Heineken – Pletterpet

Heb jij nog premiums gezien die wij gemist hebben, laat het ons weten! Mail naar martijn@artofbranding.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *